Barnetog og ettermiddagsarrangement 17.mai

17. mai tog Slottet flagg

Nå nærmer 17.mai seg og vi er alle spente og glade for endelig å kunne få gå i barnetog i sentrum igjen og feire dagen på Tåsen skole på ettermiddagen.

Barnetoget er nøye planlagt for at vi alle skal få en flott dag og at det skal være trygt å delta i feiringen av nasjonaldagen. Det er et godt samarbeid mellom 17. mai-komitéen, politiet og Utdanningsetaten, om sikkerheten i barnetoget.

Vi går som nummer 83 i barnetoget. Avgang fra Prinsessens plass ca. kl.11:30. Det regnes ca. 1 - 1 1/2 minutt pr. skole.

Elevene fra 1. – 7. klasse møter på skolen senest kl.  09:50. Da stiller vi opp klassevis på fotballbanen, se etter lærer/voksen med klasseplakat.

Bussene går kl 10:15. Vi oppfordrer alle elevene som skal gå i toget til å ha foreldrenes mobilnummer med seg, ha spist en god frokost og vært på toalettet før bussene drar.

Vi har trygge voksne som følger elevene i toget og alle ledsagere har lest seg opp på 17.mai togets beredskapsinnstruks og har ledsagerbuttons på seg.

Toget ender opp på Rådhusplassen ca.12:30, og elevene hentes i Hieronymus Heyerdahlsgate. Oppløsningsted 1a.(Se kart) Husk å melde fra til den voksne som følger ditt barn i toget slik at de får krysset ut barnet. Flaggborg, korps og skolekor går til oppstillingsplass 3 og tar buss direkte tilbake til skolen.

Etter toget ønsker vi alle hjertelig velkommen til borgertog og ettermiddagsarrangement på Tåsen skole i regi av Tåsen skoles venner og 2.trinn. Se vedlagt invitasjon. Det blir borgertog ledet an av Tåsen skolekorps klokken 14.30, før Tåsen skolekor synger på fotballbanen. Deretter blir det tradisjonelle 17.maileker for barna, og kaféen åpner.

Vi ønsker små og store en fantastisk 17.mai.

TSV