Matematikk og kunst- og håndtverk
Elevene har jobbet med Pandoras eske, i et tverrfaglig prosjekt etter skoletid. De har møttes for å designe og bygge esker etter noen gitte kriterier. Elevene fikk selv velge form og materiale på esken, noe som førte til mange kreative løsninger. Melkekartonger, gulvplanker og teppeprøver var blant materialene som ble brukt. Noen brukte fremføringen til å fortelle historien om Pandora fra gresk mytologi. Mange av gruppene hadde laget mat sammen da de jobbet med prosjektet.
Hadde eskene riktig størrelse?
Det viktigste kriteriet var at eskene skulle romme en liter perler, og på torsdag ble dette testet i auditoriet. Vinneren av beste eske vant 100 kr, som de kunne kjøpe noe å kose seg med for i løpet av skoletiden. Stemningen var lettere nervøs da perler rant ned i eskene. De aller fleste eskene hadde akkurat plass til alle perlene. Elevene har lært mye om måling, av både areal og kubikk, men det viktigste er at alle hadde det gøy og ble bedre kjent på tvers av klassene.