Velkommen til førskoledag 4. juni

Ballerinaen foran Tåsen Skole

Skolestarterne er delt inn i to puljer, med forskjellig oppmøtetid.
Gruppe 1 og 2 : Kl. 09:00-10:30
Gruppe 3 og 4: Kl. 11:00-12:30
Informasjon om hvem som er i hvilken pulje er sendt på e-post til de foresatte. Har du ikke mottatt e-post ber vi deg kontakte skolen for å få informasjon om hvilken gruppe dere tilhører.

Hei, du som er skolestarter.
Du skal begynne på skolen etter sommerferien. Vi gleder oss til å treffe deg
og til å bli kjent med deg. Kanskje har du vært på besøksdag eller vært her
med barnehagen allerede?

Før skolen starter helt på ordentlig som er mandag 19. august, skal vi øve oss sammen på FØRSKOLEDAGEN som er tirsdag 4. juni.

Vi inviterer deg på besøk til skolen før sommerferien starter. Dette kaller vi førskoledag og blir en forberedelsesdag til første skoledag.  Da skal du få prøve hvordan det er å gå på skolen. Vi gleder oss til å møte deg😊 Den dagen treffer du igjen rektor, og mange av de barna du møtte på «innskrivingen». av de du skal gå på skolen sammen med å treffe noen av de som skal være lærerne dine.

Klassene blir ikke helt bestemt før vi har fått blitt skikkelig kjent med alle sammen, men du kommer til å være sammen med barn som du vil gå på samme trinn med.

Sammen med lærerne går alle barna til klasserommene, og der skjer det mye gøy og spennende. Har du sekk og pennal, kan du gjerne ta med dette også.
Det aller viktigste denne dagen er matpakke og drikkeflaske.

Plan for dagen med gruppe 1 og 2

08.45-09.00: Oppmøte Atriet
09.00: Skolestarterne går inn med lærer i klasserommet.
09.30: Foresatte går senest til Herredsstyresalen (gjerne før)
09.35-10.25; Foreldremøte
10.25: Foresatte går og møter barna i Eplehagen
10.30: Barna går ut til Eplehagen

Plan for dagen med gruppe 3 og 4
10.45-11.00: Oppmøte Atriet
11.00: Skole starterne går inn med lærer i klasserommet.
11.30: Foresatte går senest til Herredsstyresalen (gjerne før)
11.35-12.25; Foreldremøte
12.25: Foresatte går og møter barna i Eplehagen
12.30: Barna går ut til Eplehagen

Foreldremøte i Herredstyresalen:
Gruppe 1 og 2: kl. 09.35-10.25
Gruppe 3 og 4: kl. 11.20- 12.20
Mens barna er inne i klasserommene sammen med lærerne, inviteres foreldre på en kopp kaffe i Herredsstyresalen. Her får dere informasjon om hvordan oppstart på AKS og skole blir, og dere får møte oss som jobber her.

·      Les, syng, dans og spill
På Tåsen skole synes vi det er fint om alle barn kjenner til noe av det samme, uavhengig av hvilken barnehage de har gått i. På denne måten så har vi noe felles før vi blir skikkelig kjent med hverandre.
Vi oppfordrer derfor alle til å lese, synge, danse og spille dette:
·      "Geitekillingen som kunne telle til ti" av Alf Prøysen
·      "Stopp, ikke mobb" av Frode Skålevik